torsdag 7. januar 2010

HJEMME MED SYKT BARN
Igår ringte de fra barnehagen og sa Truls hadde 40 i temp og virket litt sliten... Stakkar liten. Hjemme bar det rett på sofaen, og da kunne jeg rigge meg til på spisebordet med symaskinen, slik at sykepleieren kunne ha lillegutten sin til konstant observasjon. Valget falt på å gå igang med Thomas sitt monsterteppe siden jeg var skikkelig i siget med knapphullssting på maskinen.
Mr. Big Heart og Mr. Bones, mønster fra Quakertown Quilts som Eirik har kjøpt på en av turene sine til USA. Tilsammen 9 monstre med morsomt vers rundt taggekant med alle fargene brukt på de ulike skapningenen. Fremdeles lass med arbeid igjen, deadline februar?
Thomas med sine favoritter, The Star Catcher og The Green Machine.

Truls ble hjemme idag og ble etterhvert veldig opptatt av om ikke han også skulle få et teppe? "Jippi!" var kommentaren da jeg måtte innrømme at jeg hadde en ufo liggende til ham også. Fant ut at det jeg hadde startet med av hånsøm skal opp, og at det blir maskin - på den måten blir det mer solid for håndtering av eieren også. Truls med et tidlig stadium av sauen som han kjapt døpte "Sjån", etter han kule sauen på barne-tv med samme navn... Ikke 40 i temp utover dagen idag, nei!Truls var selv med på å plukke sytråd til noen av dyrene, og har her lagt klar for at jeg skulle se hvor han mente de skulle være... Han er 3 1/2 år...

GODT NYTT ÅR!!

1 kommentar: