torsdag 28. juli 2011

JUL I JULI
Ikke mindre enn to juletepper skulle jeg vie meg til i juli, hadde jeg tenkt. Har benyttet dagene til nå godt og kuttet klart over 300 kvadrater til Gail Pan sitt alve-teppe, og alle deler til stjernene i snømann-teppet. Og da må man jo gå systematisk til verks...
Har også sydd ferdig de 12 pinwheel'ene og 8 stjernene til alve-teppet, slik at jeg nå har begynt å sette sammen blokkene og ferdigjøre for sammensying. I fravær av guttene, som er i Lofoten hele gjengen, har jeg hatt tid etter jobb, og stue og kjøkken fungerer som syrom... Deilig!
Har fått ferdig to av blokkene også, her er blokk en; Believe in the magic.
Snømann-teppet har jeg brukt evigheter av tid på å renskjære alle stitching-motiver, og siden jeg har stitchet med vatt på baksiden ble det dobbelt opp med trimming for å tilpasse de til hverandre. Sydd midtstykket sammen, og tråklet vatten ilag og nå har jeg håndarbeid foran tv'n - alle sømmer skal skjules av kråkeføtter. Men som jeg koser meg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar