mandag 12. juli 2010

PÅ TUR... EN ELEFANT RIKERE!
Av praktiske grunner ble det en liten runde på øya idag, og vi stoppet på Rita sitt nye Alveland i den gamle, og nå atter ærverdige, lennsmannsgården på Dverberg. Det var blitt fantastisk flott! Masse honnør til Rita og mannskap! Nydelig café også, med gode kaker! og et lite utsalg der det selges Alveland-produkter, litt fra Eventyrsalongen og fra Drømmesøm, bl.a denne fantastiske elefanten! Jeg har i mange år hatt dilla på elefanter, men har lært meg kunsten å kunne passere uten å dra frem lommeboka, trodde jeg...
Denne derimot kunne jeg ikke motstå... Ifølge merkelappen heter han Ratløv og er litt sjenert, merkelappen forteller også historien om hvordan Anne Kari sitt syliv og Drømmesøm kom igang. En fantastisk historie om Eline som sydde bamser, basarer, drømmer og barndom, og som jeg fikk tårer i øynene av, men nå er jeg litt lettrørt om dagen...Erlend fikk prøvekose elefanten og virket svær fornøyd. Fornøyd har han stort sett vært siden han fant ut at Jon Blund er en kul kompis for noen dager siden, så jeg ser muligheter på syfronten...


1 kommentar: