søndag 31. januar 2010

SELVANGIVELSE
Var det ikke det som var fokuset vårt 31.januar for kun noen få år siden? Å få selvangivelsen inn i tide, med tv-dekning på Rådhusplassen i Oslo ved midnatt?
Med mannen tilbake i huset begynner ting å falle tilbake på plass, og symaskinene returnerer til syrommet og rotet i kjelleren. Ser ikke frem til å miste syrommet mitt (eller ryddeprosessen som må til først), men minsten må også bo et sted, og rommet er perfekt. Så da så.
Har fremdeles som mål å få ferdig Thomas sitt monsterteppe i februar, og det ser ut som jeg er i rute...selv om det er blitt noe tyngre å sitte bøyd over symaskinen, eller ligge utover gulvet for å få alt på plass før sammensying.
Monstrene har flyttet sammen, fått på rammeverk og to border. Nå er det verset som skal stitches på den neste, hvite borden, som er fokuset. Har fått tak i en lekker, flerfarget silketråd hos Berit på Andenes Husflid, noe australsk tråd, som er helt herlig - både fargemessig og å arbeide med. Så da er det bare å komme seg igang...
Truls sitt gårdsteppe ligger også ved tv-stolen og jeg har begynt å håndquilte det... Møysommelig prosess, som jeg stadig angrer på å ha startet, men jeg tror resultatet totalt sett blir bedre enn ved bruk av maskin. Så da har jeg vel valgt rett?

Nå skal trøtte unger i seng etter lang tur ute idag, med mange minusgrader og stiv vind, og jeg skal krøke meg opp i go'stolen med favoritt-sysselsettinga mi. God februar!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar