tirsdag 16. februar 2010

LITT AV HVERT...
Dagene går litt i surr for en stakkar innimellom, og det hjelper jo ikke at det er sport på tv'n til langt utover... igår ble jeg sittende å se på boardercross - som jeg inntil da knapt visste at eksisterte og til overmål er olympisk gren!? Når blir stitching olympisk gren, og vil det da tilhøre vinter- eller sommerlekene? Kan jo opplyse at det var amerikaneren som vant siste OL som også vant igår, sånn hvis du lurte, altså?
Men jeg får jo stitchet litt på OL-prosjektet mitt mens jeg sitter der og glor... På den fjerde dagen har jeg fullført fire av 17 motiver, deriblant det største (huset, 8"sq.) som tok litt tid, så foreløpig er jeg i rute. Broderer med DMC 4145, fra den nye serien med flerfarget tråd.

Denne lille karen, "belon"-elskeren vår, har ligget første natt uten bleie inatt etter å ha hatt tre tørre nattbleier på rad! Han er stolt som en hane, og ser nok at hans egen DS er i nær anmarsj... Han har vært supermotivert og superflink med do-besøk etter at premien ble bestemt. Han har lenge sagt at han skal slutte før lillebror kommer, men har likt å ha bleia der... så nå, kanskje vi får en bleiefri måned eller to før vi går igang med nye 3,5 år...
Her er forresten bildet av to av morsdagspresangene jeg sydde til helgens store sammenslåing av "merkedager" - morsdag, Valentine, kinesisk nyttår, fastelaven og Annicas bursdag - HURRA!! Det er stripeløperen i andre fargevarianter. Mamma og svigermor fikk hver sin, i tillegg til nabo Lillian som er reservemor og -bestemor for hele gjengen i nr 25. Bildet er tatt på Andenes Husflid og Berit i bakgrunnen er opptatt av å skjære opp ett av mange herlige stoffer. Sjekk hyllene bak - nam-nam!

1 kommentar:

  1. Koffor va det ikke sånne flotte stoffa på husfliden da æ bodde der?

    SvarSlett