onsdag 9. februar 2011

BARCELONA...
Torsdag til mandag har jeg tilbrakt i Barcelona med kjæresten min, tapas, rødvin, sol og 20grader, rolige dager, endel shopping, fotballkamp(hat-trick for Messi - ju-hu!!), stjernerestaurant og av alle ting; SuperBowl på Hard Rock Cafe. Mosaikk-detalj, Parc Güell. Inspirerende by... Hva kan man si med en arkitekt/kunstner som Gaudi som har fingermerker all over? Fantastiske øyeblikk der man bare kommer gående for så plutselig å stå foran Casa Batllo med sitt dragetak, maskebalkonger og knokkelsøyler, eller som i Parc Güell der taket på fundamentet for plassen var dekket med utrolig mosaikk!
Kjærlighetens port på julefasaden av La Sagrada Familia.
Rett ved hotellet vårt gikk vi feil smug, og plutselig var jeg midt i Carlos Ruiz Zafons litterære verden på Plaza de A.Neri... Og med Plaza Real der Clara bor i Vindens skygge bare kvartaler unna.
Frokost på Plaza de Sant Just der denne veggen på huset fra 1770 var til å miste pusten av i formiddagslyset.

Et par morgener startet vi dagen på Bliss hvor de hadde perfekt frokost og god kaffe, litt tilbaketrukket fra byens ståk. Ellers ble det mye tapasbarer med tannstikker-tellende-betaling og besøk på markeder eller matbutikker så vi fikk bare godt i magen. En ettermiddag stoppet vi på en liten perle av en cafe, med det som for meg var min beste kopp med varm sjokolade, ever!!! Smaken var til å dåne av, men tykkelsen, og følelsen av fløyel...Magisk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar